Undermeny

Vanliga frågor och svar för Hemservice & Flyttstädning

Här hittar du vanliga frågor som vi får från våra kunder och om du klickar på en fråga så visar sig svaret. Om din fråga inte finns med så är det toppen om du mailar den i formuläret till höger.

+

Vad kostar det att städa mitt hem?

Det beror på många saker: hur du har möblerat, hur nyrenoverat det är, hur många prylar du har osv. Efter förstagångsstädningen lämnar vi ett förslag på upplägg och tidsåtgång. För att få ett hum om pris kan du även använda vår prisuträknare på sidan Hemstädning.

Buskhaga bas/flexibel:
*Från 220kr/h
I detta koncept blir du som kund månadsfakturerad i förskott.
Passar dig som har möjlighet att vara flexibel. Dag och tid är inte så viktigt, det är inte heller viktigt att det alltid kommer samma personal som utför städningen. Du är dessutom okej med att ha en flexibel tid mellan ex. 8 och 15.
Vi städar med de städmaterial som du har hemma utifrån dina önskemål, det finns också möjlighet att köpa till ett städ-kit som vi tar med oss och som du sedan får behålla och även använda för städning när du vill hålla efter lite själv.

Buskhaga lyx:
Fastpris per tillfälle, ingen bindningstid.
Passar dig som vill ha kontinuitet, samma dag, samma personal, samma tid.
Välj vår populära Guldkantstädning eller skräddarsy helt efter eget behov.

+

Kommer samma personal varje gång?

Vid bokning av lyx bokar vi in en eller två personer som återkommer och får dig som kund samma veckodag och tid.

Om personalen är sjuk eller har semester kontaktar vi dig och du som kund kan bestämma om en vikarie skall skickas istället. Om du har två ordinarie meddelar vi inte om en av dem är sjuka eller har semester.

Vid bokning av flexibel kan det variera vem som kommer

+

Vad händer om jag inte är nöjd?

Kontakta oss och berätta vad du inte är nöjd med, det är viktigt för er och oss att ha en god dialog. Får vi inte reda på något kan vi inte åtgärda och förbättra oss.

+

Behöver jag förstäda eller ta bort mattor innan städningen?

Nej. Gör det du själv vill göra innan. Det andra gör vi. Om du vill lämna disk och plock till oss så går det bra. Det tar dock lite längre tid så vi får lägga på lite mer tid för detta. Vi tycker det är bättre att mattorna ligger kvar så att vi kan dammsuga dem och göra dem rena och ruska de mindre mattorna.

+

Vad händer om vi måste avboka en städning?

Med start 1 feb 2021.

Om du bokar av eller bokar om senast fredagen veckan före ditt planerade städtillfälle kan du själv välja om du vill spara dina timmar i timpottsbanken eller om du vill att vi bokar av tillfället och då utan kostnad för det.

Vi har full förståelse för att sjukdom kan komma plötsligt, speciellt i dessa tider. Istället för att debitera för hela städtillfället kommer vi istället att gå över till timpottsavbokning/ombokning.

Vilket innebär att när du som kund avbokar eller ombokar ditt städtillfälle samma vecka som städtillfället är planerat kommer vi debitera för det tillfället, de planerade timmarna för städtillfället förutom 1 timme kommer att sparas i din timpottsbank. Timpotten kan du bygga på och använda när du önskar, du kan tex. använda den till fönsterputs, möbel & mattvätt, strykning, extrastädning, ugnrengöring eller liknande.

 

+

Vad är det för uppsägningstid? Har ni kontrakt?

Vid bokning av prispaketet lyx är det ingen uppsägningstid.

Vid bokning av prispaket flexibel är det förtidsbetalning och 2 mån uppsägningstid.

+

Vad krävs av personalen?

Buskhagas personal har fått en intern utbildning och arbetat parallellt och utbildats av arbetsledare. Först när den nya personalen nått hög kvalité får de egna uppdrag. Buskhagas personal bär alltid våra arbetskläder.

+

Har ni sekretess?

Ja. All personal skriver på avtal gällande sekretess i samband med att anställningsavtal skrivs på.

+

Vad händer om något går sönder?

Eftersom vi jobbar effektivt så händer det ibland att något går sönder. Det är lätt hänt oavsett vem som städar. Om det är större saker som gått sönder så har vi en ansvarsförsäkring som täcker detta.
Ta kontakt med ditt kontor för information hur vi går vidare om något har gått sönder. Stort som litet.